top of page
Sol Media final.png
  • תמונת הסופר/תקטי סול

3 דרכים להוריד את העלות לקליק במודעות פייסבוק

עודכן: 11 באפר׳ 2022

מודעות פייסבוק יכולות להיות אחד מערוצי הפרסום החסכוניים ביותר עבורכם ועבור הלקוחות שלכם. ניתן למקד אנשים לפי תחומי עניין, דמוגרפיה, ציון דרך בחיים (יום הולדת, חתונה ,ילד ראשון וכו') וגם טרגוטים מתקדמים כמו רימרקטינג ולוק א לייק. עם זאת, אם אתם לא זהירים, קל להוציא הרבה כסף במערכת הפרסום של פייסבוק במהירות מבלי להציג תוצאות ראויות ביחס למה שהוצאתם. אחד המדדים המרכזיים שמסייע לשמור על הקמפיינים והתקציבים מאוזנים הוא מדד ה-CPC. במאמר הזה נעבור על הדרכים להורדת המחיר לקליק, אך לפני כן חשוב שתכירו את המושג CPC יותר טוב.


מה זה בעצם CPC?


CPC (מחיר לקליק - Cost Per Click), מייצג את העלות שלכם עבור כל קליק בקמפיין שלכם בפייסבוק. יש מספר גורמים בתוך הקמפיין שלכם שמשפיעים ישירות על העלות לקליק שתשלמו


● איכות ורלוונטיות המודעה - איך אנשים מגיבים למודעות שלכם?

● מיקוד מודעות - למי אתם מציגים את הפרסומות שלכם?

● מיקום מודעה - היכן המודעות שלכם מופיעות בפייסבוק - בפיד, במסנג'ר, בסטורי וכו'.

● מטרת הקמפיין - האם מטרת הקמפיין היא חשיפה, קליקים, תנועה לאתר, המרות וכו'.


איך פייסבוק מחשבת את ה-CPC?


לפי המידע שפייסבוק מציגה לציבור, היא מחשבת את ה-CPC על ידי לקיחת סכום ההוצאה הכולל וחלוקתו במספר הכולל של הקליקים על קישורים קליקביליים שקיבלתם. עלות לקליק = הסכום שיצא / כמות הקליקים. אם תבחרו בקמפיין שמתומחר לפי CPC, פירוש הדבר שתשלמו לפייסבוק בכל פעם שמישהו לוחץ על אחת המודעות שלכם.


לצד CPC, ניתן לבנות קמפיינים עם הצעת מחיר מסוג CPM (מחיר לאלף חשיפות - Cost Per Mile), מה שאומר שתשלמו עבור 1000 הופעות שהמודעה תקבל, לא משנה אם לחצו עליה, עשו לייק, שיתפו, נכנס לדף הנחיתה, רכשו דרכה או אם צפו בה אפילו לכמה שניות.


איך מורידים את ה-CPC בפייסבוק?


אחת הדרכים הטובות ביותר להגביר את הרווחיות בעסק שלכם היא להפחית את העלות לרכישת לקוח חדש בעסק. מדובר בשילוב של כמה מרכיבים בקמפיין הפרסום שלכם, כשאחד המרכזים הוא העלות לקליק. לפניכם 3 דרכים מרכזיות להוריד משמעותית את העלות לקליק.


1. צרו קהלים מותאמים אישית


קהלים מותאמים אישית (Custom Audiences) הם קהלים הנמצאים בשלב מתקדם יותר במשפך השיווקי שלכם, מה שאומר שכוונת הרכישה שלהם כנראה תהיה גדולה יותר. מדובר בקהל שסביר להניח שהוא כבר מכיר את המותג שלכם ושקל בעבר רכישה של המוצרים שלכם. זו הסיבה שקהלים מותאמים אישית רלוונטיים מאוד וחיונים ולהורדת העלות לקליק בקמפיינים שלכם בפייסבוק.


ישנם 2 קטגוריות מרכזיות לקהלים מותאמים אישית - ניתן לבנות Custom Audiences באמצעות המקורות שלכם או באמצעות המקורות של פייסבוק. קהלים מהמקורות שלכם בנויים באמצעות נתונים שנאספו על משתמשים מחוץ לפייסבוק. נתונים אלה נאספים באמצעות פיקסל פייסבוק שהטמעתם באתר או באמצעות רשימת לקוחות שהעליתם לפייסבוק. קהלים שנוצרו באמצעות המקורות של פייסבוק בנויים באמצעות נתונים שנאספו מהתנהוגיות ומעורבות של משתמשים שקרו בפייסבוק, לדוגמא: אנשים שעשו לייק בעמוד שלכם או אנשים שצפו בסרטון שהעליתם.


אם ניסיתם בעבר מיקוד לפי קהל קיים במודעות שלכם, כמו Look A Like או לפי תחומי עניין, בטח שמתם לב שמספר ההמרות נמוך בדרך כלל כי מדובר בקהל קר יחסית שאינו מכיר את המותג. הסיבה שקהלים מותאמים אישית גורמים לירידה ב-CPC היא שהקהל כבר מזהה את המותג ונמצא קרוב יותר להמרה במשפך שלכם, בטח ובטח קרוב יותר ללחיצה על קישור. ככל שיותר אנשים שנחשפים למודעה לוחצים על הקישור, ה-CPC יורד.




2. להשתמש בהרבה סוגים של מודעות


כשמתחילים לבנות קמפיין חדש, לא באמת יודעים איזה מודעה תעבוד יותר טוב עם הקהל הרלוונטי שלכם. לכן, חשוב לבצע בדיקה על ידי בחירה של מספר סוגי מודעות שונים. שלבו גרפיקות שונות, תמונות, וידאו, טבלאות יחד עם טקסט שונה, מודגש ומעוצב ובכמה סגנונות שונים. המטרה של כל השינויים הללו ושל מספר מודעות שונות לכל קמפיין היא למצוא מה עובד בצורה הטובה ביותר עם הקהל שלכם. אילו מודעות מניבות את המחיר הנמוך ביותר לקליק? אילו מודעות מביאות את מספר הקליקים הגבוה ביותר? הדרך הבטוחה להפחתה ב-CPC שלכם היא לגוון את המודעות שלכם ולעשות טסטים עם מספר סוגי מודעות.






3. להדגיש את הקריאה לפעולה


קריאה לפעולה משפרת משמעותית את מדד ה-CTR (יחס המקליקים לעומת הנחשפים - Click Through Rate). על מנת להוריד את העלות לקליק, התמקדו בהעלאת ה-CTR על ידי שימוש נכון בקריאה לפעולה. CTA (קריאה לפעולה - Call To Action) הם מילים בתוך המודעה שגורמות לאנשים לבצע פעולות פרקטיות - "קנה עכשיו", "להמשך המאמר היכנסו" ועוד. הסיבה שאנחנו משתמשים בקריאה לפעולה במודעות היא מכיוון שקריאה לפעולה במיקום נכון במודעה (כפתורים למשל), הופכת את הגולשים ממצב של קורא פסיבי לבצע פעולה אקטיבית שרלוונטית לנו - לחיצה על קישור, כניסה לדף נחיתה, לייק, המרה וכו'. שימוש נכון בקריאה לפעולה מפחית משמעותית את עלויות ה-CPC.







לסיכום


יש המון גורמים המשפיעים על העלות לקליק במודעות פייסבוק, כולל מיקוד קהל, אסטרטגיית הצעת מחיר, מעקב המרות, ציון רלוונטיות ועוד. הפחתה ב-CPC וצמצום עלויות הפרסום יניבו לכם ביצועים טובים יותר בעלות נמוכה יותר. לאחר שלמדתם על שלושת הדרכים המרכזיות להפחתה של העלות לקליק, עליכם ליישם אותם בקמפיינים שלכם ותתחילו לראות שינויים כבר בימים הקרובים.


על הכותב


אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום בגוגל לעסקים, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי בענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


bottom of page