איך לקדם חנות אונליין? צ'ק ליסט למתחילים
top of page
Sol Media final.png
  • תמונת הסופר/תקטי סול

איך לקדם חנות אונליין? צ'ק ליסט למתחילים

עודכן: 31 במרץ 2020

יש לכם ליין מוצרים נהדר והחלטתם להתחיל למכור אותו באינטרנט ? נהדר!

באופן טבעי פתחתם אתר או סוג של עמוד מכירה כדי להתקדם לשלב הבא. השקעתם שעות בלעלות מוצרים, לכתוב , לסדר ולארגן את הכל לקראת המכירות הגדולות, ואז למרבה האכזבה גיליתם שהמכירות בכלל לא זורמות בהתאם לציפיות ?

למרבה הצער, זאת סיטואציה לא נעימה שמשותפת להרבה חנויות איקומרס ויזמים המנסים למכור לראשונה דרך הרשת. רגע לפני שאתם מתחילים להוציא אלפי שקלים על קמפיינים וקידומים שונים תעברו על הצ'ק ליסט הקצר הזה ותוודאו שקיבלתם 10 מתוך 10 בכל סעיף . עבודת הכנה טובה תעזור לכם לחסוך הרבה כסף ולהמיר יותר גולשים ללקוחות .


1. תמונות - כן , כולם יודעים שתמונה שווה 1000 מילים . במיוחד אם אתם רוצים למכור אונליין ..! ברשת תמונות ווידיאו זאת הדרך היחידה שלנו להמחיש ללקוח את המוצר וככל שהתמונות יהיו טובות יותר וברורות יותר יחס ההמרה מגולש לקונה יעלה משמעותית. עם כמה שזה נשמע בנאלי יש לא מעט אתרים יקרים ואיכותיים עם תמונות באיכות ירודה / מטושטשות / על רקע לא אסטתי ועוד.

מחקרים רבים כבר הראו שכדי למשוך את הגולשים מומלץ להשתמש ברגע לבן ולצלם את המוצר מכמה זוויות כדי לתת לגולש הבנה טובה יותר של איך המוצר נראה. אם אפשר רצוי להשתמש בדוגמן או דוגמנית כדי לתת גם ייחוס של גודל או "לעשות הלבשה" במקרה של פריטי אומנות ורהיטים כדי לקבל הבנה של הפרופורציות. תעשו את מבחן "אמאזון" על התמונות שלכם ותוודאו שיש לכם לפחות תמונה אחת איכותית וברורה על רקע לבן לכל מוצר.



2. סליקה בכרטיס אשראי – עוד לא התחברתם לסליקה באשראי?! עם כל הכבוד לפייפל רב הלקוחות בארץ מעדיפים להשתמש בכרטיסי אשראי ומי שאין לו פייפל עושה אחורה פנה במיידי ברגע שהוא מבין שאין אפשרות לשלם באשראי . אם אתם מסתמכים על סליקה טלפונית אתם שוכחים מ"ציפורי הלילה" שאוהבים לעשות שופינג בשעות לא שיגרתיות .


3. מבנה האתר - בניית אתרים היא כבר ללא ספק תורה שבפני עצמה אך חשוב לדעת שיש שיש חשיבות לסדר ההופעה של המוצרים באתר, המבנה שלו, קלות השימוש והגלישה עבור מי שגולש לראשונה הם וגורמים נוספים גורמים לגולש להחליט האם להמשיך להסתכל באתר, לקנות או לנטוש . אם אתם לא בטוחים שהמבנה של האתר שלכם מעודד מכירות מומלץ להיעזר באיש מקצוע .


4. פרטי יצירת קשר – השאירו במקום בולט וברור איך אפשר ליצור איתכם קשר. כאשר לא מדובר במותג מוכר או חנות אינטרנטת שקנינו בה בעבר לאנשים יש נטייה לחשוש מלבצע רכישה, ולכן אנחנו חייבים לספק להם את מירב הביטחון שזה עסק אמיתי הנותן מענה ושירות לקוחות לרוכשים , כך שבמקרה שמשהו התקלקל או לא טוב יש למי לפנות ואף לקבל זיכוי.


5. הצ'ק אאוט – הגיע הרגש המרגש! הגולש בחר את המוצרים שהוא אוהב , העביר אותם לקופה ועכשיו הגיע רגע האמת של הרכישה. לא תאמינו כמה עסקאות נופלות במקום הזה. יש לעשות את תהליך הרכישה כמה שיותר ידידותי , נוח למשתמש ומשרה ביטחון. זה לא המקום להעמיס בשאלות או לבאגים כאן הכל חייב לעבור חלק כדי להעביר את הגולש בביטחה לרכישה המיוחלת.


לסיכום, "אתר שעובד" הוא מכלול של דברים קטנים אשר צריכים לעבוד יחד בהרמוניה כדי לעודד את הגולשים לקנייה. אני מקווה שקיבלתם השראה לביצוע של לפחות פעולה אחת מהקריאה ואם אהבתם אשמח לשמוע על כך בתגובות ושתשתפו. אם אתם לא בטוחים שהאתר שלכם מקבל ציון עובר בכל הפרמטרים או זקוקים לעזרה בשיפור חוויית המשתמש אתם מוזמנים ליצור קשר ונשמח להכין עבורכם דו"ח מפורט לחנות שלכם כדי לעזור לכם למכור יותר.


קטי

info@solmedia.co.il



0 תגובות
bottom of page