איך להפוך גולשים ללקוחות?
top of page
Sol Media final.png
  • תמונת הסופר/תקטי סול

איך להפוך גולשים ללקוחות?

יש לכם מוצר / שירות נפלא ולקחתם חברת קידום כדי לספר לכל העולם על המוצר שלכם ? יש כניסות לאתר ואנשים נחשפים לתכנים שלכם אבל אין מכירות?

לפני שמתחילים לפתח תסכולים ולהתחיל לחשוב מה לא בסדר בפרסום שלכם בואו ניקח נשימה עמוקה ונדבר על "המשפך השיווקי". כשאנחנו ניגשים למכור את המוצר שלנו יש לנו נטייה להאמין שאם רק נספר עליו למספיק אנשים המכירות יבואו מעצמן .


משפך השיווק מדבר על כך שאנחנו צריכים להעביר את הגולש כמה שלבים נוספים מהרגע שהוא נחשף אלינו לראשונה עד אשר הוא "מבושל היטב" לבצע רכישה , הדבר נכון פי כמה כאשר המחיר של המוצר או השירות שלנו הוא גבוה ומורכב. לבנות קמפיין פרסום טוב המתובל בקריאטיבים נכונים ועמוד נחיתה ממיר הוא רק חלק קטן בקצה הקרחון.

אם אנחנו רוצים להגיע לאחוזי המרה גבוהים ולשיחת מכירות שבה הגולש רוצה ולהוט להפוך להיות לקוח שלנו אנחנו צריכים לעשות עבודת הכנה טובה.


משפך השיווק


השלב הראשון - חשיפה

הגולש עוד לא מכיר אותכם וזו הפעם הראשונה שהוא נחשף אליכם. זה המקום שלנו לעניין את הגולש ולהציג לו את הפתרון שלנו לבעיה שלו.מאחר וזוהי היכרות ראשונה כדאי לשמור על עניין גבוה ולדבר בקצרה כאשר הנושא העיקרי הוא הגולש ותחומי העניין שלו כך שפעם הבאה שהוא יתקל בלוגו /צבעים/ שן החברה שלנו הוא ירגיש שי לו "היכרות" עם החברה.


השלב השני - היכרות

עכשיו שאנחנו כבר מכירים קצת הותחלנו ליצור אמון עם הגולש זה הזמן לדבר קצת יותר לעומק על מה אנחנו יכולים לעשות עבורו ובמה אנחנו שונים מהאחרים בפתרון שלנו. להתחיל לנסות למכור בשלב זה לרב ירחיק את הגולש ויגרום לו להרגיש שמעלו באמון שלו ממש כמו בחור שמנסה לשכנע על הדייט הראשון את הבחורה שמולו להיתחתן אחרי היכרות של שעה. גם אם אתם מאמינים ש"נועדתם זה לזו" בואו נשמור את זה לשלב מאוחר יותר אנחנו לא רוצים להלחיץ או להכביד על הגולש שרק מתחיל להכיר אותנו.


השלב השלישי - עניין

עכשיו שהגולש קצת מכיר אותנו יותר ויש לו רושם חיובי עלינו זה השלב לנסות להתקדם איתו במערכת היחסים ולנסות להציע לו התנסות .

זה יכול להיות התנסות של כמה ימים חינם בתוכנה או אפליקציה שפיתחנו / ספר דיגיטלי או בעצם כל דבר שאנחנו יכולים להציע ללא עלות או השקעה גבוה מצד הגולש כדי "להכניס אותו לעולם שלנו" . אם נצליח לגרום לו להתנסות במוצר שלנו או להשקיע זמן ואנרגיה בהצעה שלנו רמת המחוייבות שלו תעלה משמעותית ויהיה לנו קל יותר להביא אותו לרצות לקנות מאיתנו.


השלב הרביעי- רצון

בשלב הזה אנחנו כבר מכירים דיי טוב. הגולש מבין את ההצעה שלנו , כמה היא עולה ואיזה פתרון אנחנו יכולים להציע לו . הוא עכשיו רוצה את המוצר אבל עדיין מתלבט - עלינו להבין מהו המחסום האחרון כדי לנסות ולשפר את ההצעה שלנו. האם זה מחיר ? תפיסת הערך של מה שאנחנו נותנים? האם הפתרון לא מספיק טוב? אם יש לנו גישה ישירה לגולש זה הזמן להבין ממנו מה עוצר אותו מלקנות או לנסות לתת לו זרז כדי להמיר אותו ללקוח.


השלב החמישי - רכישה

העבודה הקשה שלנו השתלמה וכאן כבר הגולש יודע בדיוק מה הוא קונה, למה ומה הוא מקבל. הוא כבר עשה את עבודת המחקר שלו והחליט שהוא רוצה לקנות מאיתנו. בשלב זה אנחנו צריכים רק לוודא במקרה של שאנחנו ערוכים לסליקה / ביצוע רכישה ושלא נפספס שום קונה.


אם נתקלתם במשפך הזה לראשונה זה יכול להישמע כמו הרבה עבודה , אבל זהו מערך השיווק הטוב ביותר. הכנה טובה היא הדרך הקלה והנכונה ליצירת זרם קבוע של לידים ולקוחות מתעניינים באופן קבוע.


ואם עדיין אתם תוהים אם קמפיין טוב זה לא מספיק? אז בוודאי שאפשר להצליח ולמכור גם בלי השימוש במשפך ובניית אסטרטגיות קידום מורכבות יותר, אבל ככל שנעשה הכנה טובה יותר ההמרות שלנו יהיו גדולות יותר משמעותית ושיחת המכירה תהיה פשוטה ונעימה להפליא כי הלקוח כבר יודע בדיוק מה הוא רוצה, למה הוא רוצה וכמה זה יעלה לו.כך שבשלב הזה לנו נשאר לנו רק לספק את השירות או המוצר שהתחייבנו לו בצורה הטובה ביותר . בסופו של דבר אם נבנה נכון את השלבים שבדרך נצטרך להביא פחות תנועה כי הלקוחות שיסיימו את המשפך יהיו יותר מדוייקים ונכונים לעסק שלנו.


אם אתם רוצים לקבל פרטים נוספים ועזרה בבניית המשפך השיווקי שלכם אתם מוזמנים ליצור איתי קשר:

קטי info@solmedia.co.il



0 תגובות
bottom of page